7 redenen waarom je social media uitbesteden goed is

< Overzicht

"Dat is toch helemaal niet zo moeilijk!" en "Dat kunnen wij zelf ook, hoor!" Het zijn reacties die we vaak krijgen. Social media is topmarketing en daarom is het natuurlijk heel interessant om er zoveel mogelijk uit te halen. Maar simpel is het zeker niet. Integendeel, je social media optimaal benutten vergt enorm veel tijd, kennis en inspiratie. Het houdt veel meer in dan enkel maar af en toe eens iets posten. Er komt ongelofelijk veel bij kijken… en daar weten wij toevallig alles over! Lees hier onze 7 redenen waarom je social media uitbesteden een topidee is!

1. Time is money

Nadenken over wat je zal posten, je tekst herformuleren tot het goed zit, even checken op spellingsfouten, een leuke foto zoeken voor erbij… Voor je het weet is er een uur voorbij en zit je te staren naar een post waar je eigenlijk - bij nader inzien - toch niet zo blij mee bent. En dan ligt er nog een hoop papierwerk op je te wachten, moet je nog je mails beantwoorden én zit je telefoon al 5 minuten non-stop te rinkelen. Het opmaken van een goede post, neemt nu eenmaal veel tijd in beslag. En laat dat nu net iets zijn wat bedrijfsleiders niet hebben…

2. Mee met de online flow!

De nieuwste trends en weetjes, het opvolgen van de actualiteit,… niets ontsnapt aan het creatieve oog van een goede content creator! Wij weten perfect wat er allemaal speelt in de wereld en wat er trending is op dat moment. Wist je bijvoorbeeld dat we elk jaar op 30 juni World Social Media Day vieren? Wij wel En zo bestaan er nog heel wat leuke themadagen, acties en evenementen om op in te spelen op social media… en wij houden ze allemaal voor je in de gaten!

3. Jouw wekelijkse post(s)? Check!

Het valt erg op dat het posten op social media afhankelijk is van hoeveel tijd de beheerder van de pagina heeft. Zo zien we vaak dat bedrijven tijdens kalme periodes - soms wel héél erg - regelmatig gaan posten en tijdens drukke periodes krijgen we soms weken niets te zien… En dat valt op! De bedoeling is om je volgers te prikkelen en om ze te herinneren aan jouw bedrijf zonder ze te gaan irriteren. Dat doe je door consistent te posten. 1 tot 3 posts per week is the perfect number om jouw kanalen up-to-date te houden en de interesse van je volgers te blijven opwekken. We kunnen je reactie al raden… wie heeft daar nu in hemelsnaam de tijd voor? Wel… wij!

4. Ga voor kwaliteit en blijf interessant

Gewoon nog snel even iets posten om toch maar voor wat beweging te zorgen op je kanaal? Absolute no go! Om je volgers geïnteresseerd te houden is het van groot belang dat je steeds voor kwalitatieve inhoud zorgt. Niemand houdt van onzin of te veel herhaling en het laatste wat je wil is dat je volgers je unfollowen! Gelukkig zit ons team vol creatieve koppen die aan de slag gaan met alle verzamelde info en research om zo elke keer opnieuw tot interessante en kwalitatieve content te komen om te posten op jouw kanalen.

5. Professionele pagina's

We laten ons al lang niet meer te grazen nemen. Webdesigners maken hele mooie websites en zorgen voor prachtige teksten, maar we weten allemaal dat het bedrijf zelf daar voor niet veel meer tussen zit. Daarom klikken we graag, na het bekijken van de website, door naar de social media omdat het veel persoonlijker is. Zo weten we meteen met welk soort bedrijf we te maken hebben. Het is dus héél belangrijk dat je social media er piekfijn in orde uitziet, zodat je geen potentiële klanten afschrikt of naar de concurrentie jaagt! Onze specialisten zorgen ervoor dat er geen spellingsfout te bespeuren is, dat alle info en contactgegevens correct en duidelijk zichtbaar zijn en dat jouw pagina's professioneel ogen met kwalitatieve foto's, visuals en het logo van jouw bedrijf.

6. Socially perfect

Het is belangrijk dat al je social media kanalen één mooi geheel vormen samen met jouw website. Door steeds gebruik te maken van hetzelfde lettertype, dezelfde kleuren en eenzelfde huisstijl, bouw je een vertrouwensband op met je klanten, zonder er erg veel moeite voor te moeten doen. Bovendien is herkenbaarheid een geweldig hulpmiddel om je naamsbekendheid te boosten. Zorg dus dat elke foto of visual in jouw bedrijfsjasje zit. Werk met dezelfde kleuren, maak gebruik van je logo,… Zo voorkom je ook rommelige social media kanalen met té drukke feeds. Maar weet jij hoe je jouw logo omtovert tot een afbeelding die compatibel is voor elk van je socials… en op mobiel…?

7. We know what to do

De ideale social media post is niet te lang, maar ook niet te kort en zet volgers aan tot het ondernemen van actie zonder ze te pushen. Het klinkt heel tegenstrijdig, maar het is écht wel mogelijk! Wij gebruiken de juiste woorden, weten perfect welke en hoeveel hashtags we moeten gebruiken en op welk tijdstip je posts het meeste succes hebben! Wij kennen alle tricks en kneepjes van het vak én bovendien hebben we ook heel wat rapporten en statistieken die we kunnen raadplegen om zo tot een optimaal persoonlijk social media plan te komen voor jouw bedrijf. What more do you need?

Conclusie

We zijn er nu wel al uit dat social media beheren véél meer is dan enkel maar af en toe eens iets posten.
Als bedrijf kun je ongelofelijk veel uit social media halen, op voorwaarde dat je de juiste kennis, voldoende tijd én inspiratie hebt. Meer sales, leads, naamsbekenheid en een professioneel imago zijn maar een paar van de vele voordelen die verbonden zijn aan goed social media beheer!

Hebben we je benieuwd gemaakt naar hoe wij jou kunnen helpen met je social media?
Contacteer ons met je vragen of boek een vrijblijvend adviesgesprek.
Of ben je na het lezen van onze blog helemaal overtuigd en kan je niet wachten om met ons aan de slag te gaan?
Stel dan je eigen social media pakket samen op onze website en start, pauzeer en stop wanneer jij maar wil!

Klaar om online te knallen!
Tags
#socialhippo #socialmedia #socialmediauitbesteden #socialmediabeheer #socialmediatips #socialmediavoorbedrijven